ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. A 紀要
  2. 大阪教育大学紀要
  3. 人文社会科学・自然科学
  4. 69

全オンライン授業に対応した初等家庭科教育法のシラバス提案

https://doi.org/10.32287/TD00031777
https://doi.org/10.32287/TD00031777
51b94e5b-f66b-4baa-b3b7-0b07a1465bbc
名前 / ファイル ライセンス アクション
kj1_69_247.pdf kj1_69_247.pdf (1001.5 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-03-02
タイトル
タイトル 全オンライン授業に対応した初等家庭科教育法のシラバス提案
言語 ja
タイトル
タイトル Syllabus Suggestion for Home Economics for Elementary Education Corresponding to All Online Classes
言語 en
著者 村田, 晋太朗

× 村田, 晋太朗

ja 村田, 晋太朗

ja-Kana ムラタ, シンタロウ

en MURATA, Shintaro

Search repository
大本, 久美子

× 大本, 久美子

ja 大本, 久美子

ja-Kana オオモト, クミコ

en OHMOTO, Kumiko

Search repository
岸田, 蘭子

× 岸田, 蘭子

ja 岸田, 蘭子

ja-Kana キシダ, ランコ

en KISHIDA, Ranko

Search repository
南, 千里

× 南, 千里

ja 南, 千里

ja-Kana ミナミ, チサト

en MINAMI, Chisato

Search repository
和田, 博子

× 和田, 博子

ja 和田, 博子

ja-Kana ワダ, ヒロコ

en WADA, Hiroko

Search repository
著者プロフィール
表示名 大本, 久美子
URL https://researcher-info.bur.osaka-kyoiku.ac.jp/cvclients/researchers/read0145280
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 24329622
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12812428
書誌情報 ja : 大阪教育大学紀要. 人文社会科学・自然科学
en : Memoirs of Osaka Kyoiku University. Humanities and Social Science, Natural Science

巻 69, p. 247-256, 発行日 2021-02-28
出版者
出版者 大阪教育大学
言語 ja
キーワード
主題 小学校家庭科, 教員養成, オンライン授業, 初等家庭科教育法, パフォーマンス課題, home economics in elementary school, teacher training, online class, home economics for elementary education, performance task
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究の目的は,初等家庭科教育法を全オンライン授業により円滑に運営・実施することを目指して,学生の実態を踏まえてシラバスを検討・改訂し,大阪教育大学初等家庭科教育法のモデルシラバスを作成することである.加えて,今後のオンライン授業作成のための資料を作成することである.初等家庭科教育法は,同時期に複数時間開講されており,複数の教員が担当(非常勤講師も含む)している.そこで,受講生全体の実態を把握するため,オンラインで回答できるアンケートフォームを作成し,回収を行った.結果として,家庭科に対する好意度や捉え方に関する傾向や学修ニーズを把握することができた.学年間による有意な差は確認できなかったため,全オンライン授業に対応した共通シラバスを作成した.|The purpose of this study is to study syllabi based on an actual situation with students and to create a revised syllabus aiming at a smooth administration and implementation for all online classes. In addition, it is necessary to create materials for future online lesson creation. Home Economics for Elementary Education is offered for multiple hours at the same time and is taught by multiple teachers (including part-time teachers). Therefore, in order to understand students' actual situation, we created and collected an online questionnaire. As a result, we were able to understand the tendencies of home economics as well as the related way of thinking and learning needs. A common syllabus was created because no significant differences could be confirmed between grades.
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.32287/TD00031777
ID登録タイプ JaLC
備考
実践報告
大教大リポジトリ番号
TD00031777
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-05-12 00:57:07.928826
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3