ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. A 紀要
  2. 大阪教育大学紀要
  3. Ⅴ 教科教育
  4. 34(2)

数学教育におけるパソコンの利用とそのプログラミング(I)

https://doi.org/10.32287/TD00006185
https://doi.org/10.32287/TD00006185
2016193b-f4a2-4fc1-be3d-6bfa44cca6df
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ342500227.pdf KJ342500227.pdf (2.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-04-09
タイトル
タイトル 数学教育におけるパソコンの利用とそのプログラミング(I)
言語 ja
タイトル
タイトル Using Personal Computer in Mathematics Education and It's Programing(I)
言語 en
著者 岡森, 博和

× 岡森, 博和

ja 岡森, 博和

ja-Kana オカモリ, ヒロカズ

en OKAMORI, Hirokazu

Search repository
柳本, 朋子

× 柳本, 朋子

ja 柳本, 朋子

ja-Kana ヤナギモト, トモコ

en YANAGIMOTO, Tomoko

Search repository
西谷, 泉

× 西谷, 泉

ja 西谷, 泉

ja-Kana ニシタニ, イズミ

en NISHITANI, Izumi

Search repository
著者プロフィール
表示名 柳本, 朋子
URL https://researcher-info.bur.osaka-kyoiku.ac.jp/cvclients/researchers/ytomoko
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03893480
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00028233
書誌情報 ja : 大阪教育大学紀要 第V部門:教科教育

巻 34, 号 2, p. 227-244, 発行日 1986-02-15
出版者
出版者 大阪教育大学
言語 ja
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 われわれは、1980年来、数学教育とコンピュータのかかわりを追求している。本稿では、それらの一連の研究と実践として、小学生にパソコンを教具として適切に利用させることの方法と、教室における中学生のパソコンを使ってのプログラミング指導の実践について報告する。|One of the nowaday problems is how can we change the chilren's cognition by using personal computer in the classroom.So we tried the following instructions.First we used the personal computer as the educational tool after work in elementary school.(1)First grade:positional notation(2)Second grade:time(3)Fourth grade:curvature(4)Fifth grage:ratio,circle graph,band graph.(5)Fourth-Sixth grade:quadrangle.After these trials we made the following clear.In elementary school,personal computer is very effective by the proper use with relation to other educational tools and work.And it is necessary to study about the following point hereafter.How can we change the children's cognition through the screen of computer.Second we gave lessons to a class of computer programming for the second grade students in junior high school.In this lesson,we taught by the way of subject solving form by which we give a subject every lesson and have the students program by using needed commands.Through this trials we got a following as a result.(1)In learning computer programming it is necessary for the students to learn by systematic teaching.(2)By teaching computer programming,it is necessary for us to examine of present and future institutional contents of mathematics.And after now we have to examine about following adding to ii).In the class the problem of the number of teachers and computers,the method of group-learning and pupils'interest.
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ Article
DCMI資源タイプ
Text
資料種別(NIIタイプ)
資料種別(NIIタイプ)識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資料種別(NIIタイプ) departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.32287/TD00006185
ID登録タイプ JaLC
TD番号
TD00006185
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-05-27 13:20:08.702271
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3