ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. A 紀要
  2. 大阪教育大学紀要
  3. Ⅴ 教科教育
  4. 61(2)

天文分野への一年を通したアプローチ

https://doi.org/10.32287/TD00027441
https://doi.org/10.32287/TD00027441
09320b2e-79ef-4dca-8234-656668c7b949
名前 / ファイル ライセンス アクション
kj5_6102_001.pdf kj5_6102_001.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-03-29
タイトル
タイトル One-Year Approach to the Astronomical Field
言語 en
タイトル
タイトル 天文分野への一年を通したアプローチ
言語 ja
著者 KURUBI, Kohei

× KURUBI, Kohei

ja KURUBI, Kohei

ja-Kana クルビ, コウヘイ

en 久留飛, 航平

Search repository
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03893480
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00028233
書誌情報 ja : 大阪教育大学紀要 第V部門 教科教育
en : Memoirs of Osaka Kyoiku University, Ser.V School Subjects and Allied Problems

巻 61, 号 2, p. 1-16, 発行日 2013-02-28
出版者
出版者 大阪教育大学
言語 ja
キーワード
主題 中学校理科教育, 天文分野, 授業展開, science education at junior high schools, astronomical field, class
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 In the science class of junior high schools, the third graders learn the astronomical field. In recent years, knowledge on this field has increased thanks to the evolution of observation equipment, and there are many opportunities to see the knowledge through various media coverage. At elementary schools, the students learn the movement of the sun and moon, which is socially reflected in calendars. Therefore, junior high school students feel familiar with astronomy and are really interested in it. Contrary to such a strong interest, astronomical lessons are not easy because making astronomical observations depends on weather and imaging a spatial arrangement is difficult. The one-year class should allow the third graders to learn astronomy without haste, to feel familiar with it, and to deepen their understanding.|中学校理科では,3年生で天文分野を学ぶ。この天文分野の知見は,近年の観測機器の進歩に伴い増大し,様々なメディアで取り上げられ目にする機会も多い。また,小学校において太陽や月の動きについて学習がなされ,暦にも反映されている社会において,中学生にとって天文とは非常に身近で興味・関心も高い分野と言える。しかし授業での取り扱いは,その高い興味とは裏腹に容易なものではない。それは,天候に左右されること,空間配置をイメージすることが難しいことなどが挙げられる。一年間の授業を展開することで,気長に天体と付き合うことによって身近に天体を感じ,理解を深めることができるようになるはずである。
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ Article
DCMI資源タイプ
Text
資料種別(NIIタイプ)
資料種別(NIIタイプ)識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資料種別(NIIタイプ) departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.32287/TD00027441
ID登録タイプ JaLC
TD番号
TD00027441
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-06-01 13:34:39.157049
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3