ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. A 紀要
  2. 大阪教育大学紀要
  3. Ⅴ 教科教育
  4. 61(2)

生涯スポーツにつながる小学校,中学校,高等学校の体育カリキュラムの研究(第I報) ─スポーツの楽しさを重視した授業を目指して─(生徒のアンケート分析から)

https://doi.org/10.32287/TD00027446
https://doi.org/10.32287/TD00027446
54babc00-c3ba-4d5b-bfd8-5cb85367498f
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ5_6102_061.pdf KJ5_6102_061.pdf (507.5 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-03-29
タイトル
タイトル 生涯スポーツにつながる小学校,中学校,高等学校の体育カリキュラムの研究(第I報) ─スポーツの楽しさを重視した授業を目指して─(生徒のアンケート分析から)
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of Physical Education Curriculum at a High School, a Junior High School and an Elementary School Leading to Lifelong Sports(PartI)-Focusing on Teaching the Pleasure of Sports-(From a Student's Questionnaire Analysis)
言語 en
著者 橋本, 剛幸

× 橋本, 剛幸

ja 橋本, 剛幸

ja-Kana ハシモト, ヨシユキ

en HASHIMOTO, Yoshiyuki

Search repository
永浜, 明子

× 永浜, 明子

ja 永浜, 明子

ja-Kana ナガハマ, アキコ

en NAGAHAMA, Akiko

Search repository
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03893480
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00028233
書誌情報 ja : 大阪教育大学紀要 第V部門 教科教育
en : Memoirs of Osaka Kyoiku University, Ser.V School Subjects and Allied Problems

巻 61, 号 2, p. 61-72, 発行日 2013-02-28
出版者
出版者 大阪教育大学
言語 ja
キーワード
主題 生涯スポーツ, 楽しい体育, 校種間連携, lifelong sports, pleasant physical education, collaboration between elementary school, junior high school and high school
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は,生涯スポーツへつながる学校教育の中の体育の役割を検討し,校種間の連携のとれたよりよいカリキュラムを提案し,今後のよりよい体育科教育のあり方を考えることを目的としている。その第I報として,生徒へのアンケート調査と分析を行い,カリキュラム作成の上の注意点を明確にした。その結果,学校体育において,早い時期からさまざまなスポーツを経験させ,そのつながりを明確化させることが必要であり,選択授業などのスポーツの楽しさや爽快感を感じるような楽しい体育の授業を行うこと,体力や運動能力を上げるためのトレーニングを行うことの両方をうまく組み入れたカリキュラム作成の重要性が示唆された。|In this study, we have examined how physical education in schools can lead to lifelong involvement in sports. We suggest physical education curricula which encourage improvement as students progress from elementary school to high school. The purpose of this study is to suggest how physical education should be taught from now on. We, at first, conducted a survey to students, analyzed it, and clarified the important points in creating curricula. As a result, we came to the conclusion that it is necessary to have students experience various sports at an early stage of development and to make it clear to them how continuous physical education encourages them to progress. What counts is to create curricula which present the pleasure and have the students feel refreshed in elective physical education class, and train them in order to improve their strength and exercise capacity.
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ Article
DCMI資源タイプ
Text
資料種別(NIIタイプ)
資料種別(NIIタイプ)識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資料種別(NIIタイプ) departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.32287/TD00027446
ID登録タイプ JaLC
TD番号
TD00027446
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-06-01 13:35:29.748606
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3